mandag 16. mars 2009

Merino socks

This is my new pink socks:

Pink socks

The yarn was a gift from Karipia, my very first socks in merino wool - so soft and just a joy to knit.


Look at the beautiful pattern:

Pink socks

Pink socks

Free pattern: Lakehouse socks (Ravelry link)
Yarn: Eddagarn by Viking of Norway, 100% Merino wool, 75g (300 yards)
Needles: US 1½ / 2.5 mm

About the pattern: This was not a very easy pattern. I had some difficulties with the start of the pattern at the foot and again with getting the pattern right after the heel, but I did it and the result is beautiful.

Happy knitting!

Turvid

16 kommentarer:

Anonym sa...

Så flotte de er, fine farger og tøft mønster.

Anonym sa...

Utrolig stilige sokker!!
Fineste sokkene jeg har sett på lenge :)

Siena sa...

Kjempefint sokkemønster, takk for tipset! (hvis jeg noensinne greier å komme i gang med sokkestrikking da. Mitt første par har ligget siden september...)

Solveig sa...

Så spennende sokker. Enkle, men likevel forseggjorte.

Cloudberry sa...

Det var et par lekre sokker - flott mønster.

Tani sa...

Tøffe sokker, iponerende mønster!!

Anonym sa...

Great socks!

gletting sa...

Lekre sokker, Turvid.

Hobbymegher sa...

Så utrolig flotte de ble! Nydelig mønster og farger. :0)

frøken ij sa...

Morsomt mønster i glade farger :)

Anonym sa...

Wow, så kule sokker! Disse må jeg huske på, nå har jeg nettopp begynt på et annet par...

Ugla sa...

Disse sokkene var superlekre, sånn vil jeg også ha :-)

Monai sa...

Så stilige sokker og flott effekt på garnet.

Magaki sa...

Kjempelekre!

Ha en fin påske :)

Irene sa...

knallfine sokker!

Og det med å tapetsere rundt et skap, det kunne vært meg, det *flirer*

Mylena sa...

Those Socks are adorable!!!!! I want them so bad!
You are such a knit inspiration!!

Blog fan,
Mylena